Luxe Motor 22.85 met CBB
Voormalig binnenvaart vrachtschip, gebouwd in 1924 bij Scheepswerf Gebr. Vlam uit Schoorldam. Het schip is in 2003 volledig gestript en vervolgens helemaal opnieuw opgebouwd. Daarbij is ook een deel van het vlak vervangen en een deel van het onderwaterschip gedubbeld.
Haar afmetingen zijn ca. 22.85 x 3.99 x 1.10 m. Ze is voorzien van ene 140 pk / 103 kW DAF diesel (gereviseerd in 2003), hydraulische koppeling, Kabola CV op diesel & houtkachel, elektrische boegschroef, 5x zonnepaneel, 3x brandstoftank (1x ca. 425 liter, 1x ca. 300 liter, 1x ca. 2000 liter), 2x drinkwatertank van in totaal ca. 2000 liter, boiler (230 Volt), ca. 400 liter vuilwatertank.
De zonnepanelen geven u samen met de generator de vrijheid om te cruisen en volledig onafhankelijk te zijn van walstroom. De doorvaart hoogte is ca.3,05 m. De snelheid is (ca.):8 km/uur kruissnelheid bij 1200 RPM en ca. 15 km/uur topsnelheid bij 2000 RPM.
Ze is geïsoleerd met steenwol. De ruime stuurhut heeft een comfortabele bank die in 2018 volledig opnieuw is gestoffeerd en rondom dubbele beglazing die een 360 graden uitzicht geven. Het achterdek is perfect voor zonnige middagen. Onderdeks is er een ruime keuken en zitgelegenheid met verder naar voren een riante badkamer en daarvoor de eigenaars hut met Frans bed. Deels onder de stuurhut is de gastenhut welke is voorzien van een uitschuifbaar bed. In het vooronder is een werkplaatsje gesitueerd. De stahoogte is in de stuurhut (ca.) 2,03 m, in het kombuis / keuken (ca.) 2,01 m, in de salon (ca.) 2,02 m, in de badkamer (ca.) 2,10 m en in de eigenaarshut (ca.) 2,16 m.
Dit schip is ideaal voor de Franse rivieren en kanalen (de huidige eigenaren hebben zowel het Canal du Nivernais als het Canal de Bourgogne bevaren) evenals de rivieren en kanalen in België, Duitsland en Nederland.
Ze is gecertificeerd voor zone 2 Nederland, zone 3 + 4, Waal, Lek & NL Rijn, geldig tot: 04-2022.